اصول طراحی سالن کنفرانس و همایش
امروزه سالن های کنفرانس از ظاهر سنتی خود خارج شده اند و به سمت کانسپتی مدرن و جذاب روی آورده اند.
سالن های کنفرانس و اجتماعات از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که جلسات و سمینارهایی در این مکان برگزار می شود و معمولا افراد مهمی در آن حاضر می شوند.
به طور کلی در دکوراسیون داخلی چنین سالن هایی علاوه بر مسائل زیبایی شناختی معماری، موارد فنی، باید استانداردها و ضوابط بسیاری مورد توجه قرار گیرد.
نکته مهم دیگر حل کردن روابط پیچیده و مسیر ها در پلان و محل استقرار مخاطبان است، زیرا هدف نهایی از ایجاد چنین فضایی ارائه خدمات به حضار و علاقه مندان می باشد.
امروز بچه های تحریریه " شرکت مبلمان اداری آدینا " تصمیم دارند تا با شما خوانندگان صمیمی در مورد موضوع طراحی سالن کنفرانس مواردی را به اشتراک بگذارند.
بیشتر بخوانید: " راهنمای خرید انواع صندلی اداری/ بخش دو؛ صندلی کنفرانس "
در دکوراسیون و طراحی سالن های کنفرانس و همایش علاوه بر مسائل زیبایی سازه و معماری دکوراسیون، مبلمان اداری موارد فنی و استاندارهای بسیاری نیز در خصوص جانمایی میز کنفرانس ، تجهیزات سیستم های صوتی و تصویری، نورپردازی مناسب، سن نمایش سالن، کیفیت و ارگونومی صندلی ها، کفپوش و پوشش دکوراتیو دیوار و آکوستیک حرفه ای سالن و ... باید مد نظر قرار گیرد.
سالن کنفرانس یا اتاق کنفرانس مکانی است که گروهی از افراد با یکدیگر موضوعی را شروع به گفتگو و بحث می نمایند تا تصمیمات مهمی بگیرند که اگر به خوبی برنامه ریزی نشود ، تأثیر عمده ای را به همراه خواهد داشت.
بنابراین طراحی اتاق کنفرانس یا طراحی سالن کنفرانس و ساخت سالن کنفرانس و میز کنفرانس و سالن اجتماعات باید شامل مواردی باشد که ذهنیت کاملاً شفافی را برای افراد سخنران به ارمغان آورد و به آنها کمک کند تا بدون هیچ گونه حواس پرتی بتوانند نظر خود را راجع به موضوع مورد بحث ارائه دهند.
بگذارید برخی از تکنیک های معماری که در طراحی سالن کنفرانس استفاده می شود ، به شما ارائه دهیم.
مشاوره برای طراحی سالن کنفرانس
اولین گام در طراحی سالن کنفرانس و طراحی سالن همایش مشاوره با کارفرما است.
بیشتر بخوانید " بایدها و نبایدها در طراحی اتاق کنفرانس "
در این گام کاربری، قابلیت ها و امکانات و توقعات مد نظر کارفرما از سالن طی جلسات مشاوره مشخص می شوند. عموما این جلسات مشاوره همراه با بازدید از محل ساختمان پروژه توسط کارشناسان ،به منظور مستند سازی وضعیت موجود است.
در همین مراحل اولیه کارشناسان اقدام به انجام برآورد اولیه در دو بخش الکتریکال و معماری می نمایند.
این برآوردها در قالب طرحی پیشنهادی به کارفرما ارائه خواهد شد.
طرحی که شامل اطلاعات فنی، لیست قیمت و تجهیزات و متریال مورد نیاز کار است.
بیشتر بخوانید : انواع پارتیشن دو جداره اداری
طرح پیشنهادی مبنایی برای جلسات بعدی است تا طرحها تکمیل و مقدمات طراحی سالن کنفرانس یا همایش محقق گردد.
پس از تایید طرح های اولیه نوبت به تهیه نقشه های سالن می رسد.
نقشه هایی که شامل پلان، مقاطع طولی – عرضی و چیدمان فضا است.
وظیفه انجام این بخش از طراحی سالن کنفرانس بر عهده تیم های معماری خواهد بود.
ابعاد سالن کنفرانس
ابعاد و شکل سالن، در طراحی سالن کنفرانس اهمیت ویژهای دارد.
این ابعاد، به موارد زیادی از جمله تعداد مخاطبان، اندازه صندلی ها، خطوط دید حضار، عرض راهروها و تعداد ردیف های سالن بستگی دارد.
بیشتر بخوانید " ست میز مدیریت و کنفرانس "
در سالن های کوچک، که صرفا برای سخنرانی مورد استفاده قرار می گیرند با ظرفیت حداکثر ۸۰ نفر، سالن های با کف مسطح مطلوب تر است.
اما در سالن های بزرگ به دلیل ظرفیت بالای سالن، دید بهتر مخاطبان نسبت به سن و کارکردهای دیگر سالن، از سطوح شیبدار یا پلکانی استفاده می شود.
ورودی و خروجی سالن کنفرانس
ابتدایی ترین نقطه ورود به سالن کنفرانس ورودی هاست.
بنابراین از اهمیت ویژهای برخوردار می باشد. در این بخش از طراحی سالن کنفرانس تنها به ذکر نکاتی کوتاه درباره ورودی و خروجی سالن بسنده می کنیم.
- با هدف جلوگیری از تجمع بیش از حد افراد، چند ورودی و خروجی برای سالن در نظر بگیرید.
- ورودی و خروجی سالن کنفرانس باید برای حضار داخل سالن، قابل رویت باشد.
- حتی الامکان از ورودی و خروجی جداگانه برای سالن کنفرانس استفاده کنید.
- حداقل عرض درب های ورودی سالن باید با نصف مجموع دربهای خروجی برابر باشد.
- عرض لازم برای درب های سالن به ازای هر ۱۰۰ نفر، حدود ۸۵ سانتی متر است.
- محل ورودی سالن را طوری در نظر بگیرید که بتوانید در زمان تجمع بیش از افراد یا وقوع حوادث غیر مترقبه، به عنوان خروجی اضطراری از آن ها استفاده کنید.
برای مطالعه بیشتر شما :میز کنفرانس بزرگ، نحوه خرید و انتخاب میز کنفرانس با ابعاد بزرگ
بیشتر بخوانید : آشنایی با انواع میز مدیریت آدینا
سالن پذیرش
قسمت بعدی، سالن پذیرش یا انتظار می باشد.
در سالن های انتظار مقدار فضایی که برای هر ۶ نفر در نظر گرفته می شود یک متر مربع است بنابراین به ازای هر ۳۰۰ نفر ۵۰ متر مربع فضا نیاز داریم اما در این حالت افراد، فضای بسیار کمی خواهند داشت به همین دلیل برای راحتی حضار، به ازای هر ۶ نفر ۳ متر مربع در نظر می گیریم که با این حساب برای ۳۰۰ نفر به ۱۵۰ متر مربع فضا نیاز دارید.
بیشتر بخوانید " توصیه هایی برای داشتن اتاق کنفرانس بهتر "
انتخاب کفپوش و دیوارپوش مناسب
همانطور که در بالا اشاره شد انتخاب نوع کفپوش و دیوار پوش ها نیز از دغدغه های طراحی هر سالن به شمار می رود که علاوه بر آکوستیک بودن باید داری ویژگی زیبایی شناسی بصری باشند تا نمای سالن را شیک تر جلوه دهند.
برای این منظور در کف توصیه می شود از موکت های ساده با طرح های هندسی استفاده شود.
کارکرد اصلی کفپوش و دیوارپوش های آکوستیک، جلوگیری از ورود اصوات مزاحم و مانع خروج صدا از داخل سالن و به طور کلی جذب صداهای مزاحم است.
در گذشته بخش اعظم این دیوارپوش ها را پشم شیشه تشکیل می داد ولی امروزه به دلیل چگالی پایین، سرطان زا بودن و اینکه این ماده در طولانی مدت از بین می رود از این ماده استفاده نمی شود.
مادهای که امروزه برای ساخت دیوارپوش های آکوستیک به کار گرفته می شود پشم سنگ، با چگالی ۵۰ و ضخامت یک اینچ می باشد.
برای نصب عایق ها، ابتدا با استفاده از سیم بندی و توری سطح زیرین سقف مهار می شود.
در مرحله دوم عایق ها نصب می شوند و در مرحله سوم با استفاده از پارچه های نمگریز و محافظ، از ریزش پشم سنگ جلوگیری می شود.
بیشتر بخوانید " خرید میز کنفرانس "
ابعاد سالن کنفرانس، در اجرای سیستم های آکوستیکی موثر است.
به عنوان مثال در سالنهایی با ابعاد کمتر از ۳۰۰ متر مربع، نیازی به اجرای فرآیندهای خاص آکوستیک نیست.
اما با افزایش ابعاد سالن کنفرانس، باید برای بهبود کیفیت صدا، از سطوح محدب و نامنظم برای انتشار بهتر صدا استفاده کرد.
برای انعکاس بهتر صدا می توانید ارتفاع سقف را بیشتر کنید.
علاوه بر ارتفاع سقف، مسئله دیگری که می توان برای بهتر شدن صدا از آن استفاده کرد صندلی ها هستند.
در حالتی که مخاطبان روی صندلی نشسته اند جاذب صدا هستند پس باید جنس صندلی ها، جاذب صدا باشد تا خالی بودن آن ها تاثیری در کیفیت صدا نداشته باشد.
برای به دست آوردن نتیجه بهتر، می توانید صندلی های طرفین و انتهای سالن را به میزان یک متر و صندلی های گوشه های سالن را یک و نیم متر از دیوار فاصله بدهید.
نکته مهم دیگر اینکه حتی الامکان به دلیل جلوگیری از مشکلات آکوستیکی از به کارگیری سطوح مقعر و گنبدی شکل خودداری کنید.
یک سالن آکوستیک استاندارد، باید دارای شدت صدای مساوی با تعداد انعکاس طبیعی باشد.
با استفاده از مواد جاذب صوت، ایجاد شکستگی در دیوار و ایجاد شیب در سقف و کف میتوان یک سالن کنفرانس آکوستیک استاندارد ایجاد کرد.
بیشتر بخوانید " آیا میز کنفرانس شیشهای مناسب سازمانها و ادارات است؟ "
تاثیر صدا در سالن های کنفرانس و همایش
صدا یکی از مهم ترین بخش های تجهیز سالن همایش و کنفرانس است.
بسیاری از مردم با این ایده که صدا با کیفیت بالا چیزی است که فقط شنوندگان و دیگر افراد با استعداد خاص می توانند بشنوند.
در حقیقت صدا مسلما محرک هایی است که ما طراحی کرده ایم تا بیشتر تحت تاثیر رویدادها قرار بگیریم.
سیستم های صدا از میکروفن های مخصوص در فضای بزرگ کنفرانس گرفته تا بلندگوها باید به در محل کنترل و بهبود رویداد قرار بگیرند.
مقدار پخش صدا نباید به اندازه ای آزاردهنده باشد و باید از سیستم های نویزگیر برای گرفتن صداهای مزاحم یا آکوستیک کردن محیط نیز استفاده کرد.
انتخاب مناسب میز کنفرانس
سبک کلی و ظاهر اتاق کنفرانس شما کاملاً به میز کنفرانس شما بستگی دارد. فاکتورهای مختلفی وجود دارد که میز کنفرانس کلاسیک بر اساس آن اندازه گیری می شود ، از جمله اندازه اتاق کنفرانس ، شکل میز کنفرانس ، قیمت میز کنفرانس.
از انواع مبل اداری آدینا دیدن کنید.
میزهای کنفرانس بسیار متنوع بوده که انتخاب آن برای سالن کنفرانس شما بسیار سخت می شود.
طراحی میز همایش یا میز کنفرانس بزرگ بر پایه مواردی مختلف می باشد.
پس از انتخاب طرح ، مرحله بعدی انتخاب رنگ است.
می توانید یک میز کنفرانس گرد را با رنگ تیره یا یک میز کنفرانس شیشه ای انتخاب کنید.
بیشتر بخوانید " 6 عامل مهم در طراحی اتاق کنفرانس و میز اداری کنفرانس "
اگر اتاق کنفرانس شما به اندازه کافی بزرگ نباشد ، ما ترجیح می دهم میز کنفرانس با رنگ روشن را انتخاب کنید.
فضاهای خدماتی
در مورد فضاهای خدماتی که در سالن انتظار قرار دارد تنها به ذکر یک نکته بسنده می کنیم که سرویس های بهداشتی باید به راحتی در دسترس باشد و در عین حال نباید در معرض دید باشند.
چیدمان صندلی
در نحوه چیدمان صندلیها دو عامل تعیین کننده اعم از اندازه صندلی ها و ایجاد فاصله بین ردیف ها برای عبور و مرور حضار وجود دارد.
نکته بسیار مهم در زمینه چیدمان صندلی ها این است که فاصله بین ردیف ها از ابتدا تا انتها باید به یک اندازه باشد.
بهتر است برای راحتی و توجه هرچه بیشتر حضار، بین ردیف های صندلی اختلاف ارتفاع کافی را در نظر بگیرید. البته رعایت این مسئله، به نوع و ابعاد صندلی نیز بستگی دارد.
مسئله بعدی راجع به چیدمان صندلی ها و دید استاندارد تماشاگران در سالن های شیبدار می باشد.
زاویه دید استاندارد مخاطبان در حالتی که سر و گردن ثابت بوده و تنها چشم ها به صورت جزئی حرکت می کنند باید حدود ۳۰ درجه باشد.
زاویه دید مناسب، در حالتی که سر و چشم هر دو به صورت جزئی درحرکتند حدود ۶۰ درجه است.
برای ادراک کامل بدون حرکت سر باید زاویه دید ۱۱۰ درجه باشد.
بیشتر بخوانید " چیدمان دکوراسیون اتاق کنفرانس "
فضای استراحت در سالن کنفرانس و همایش
این بخش عموما در سالن هایی تعبیه می شود که نفرات بین اجراها یا سخنرانی ها نیازمند استراحت یا ریلکس نمودن هستند.
نورپردازی سالن کنفرانس و همایش
نکته مهم دیگر مقوله نورپردازی است که همواره باید به بهترین شکل صورت گیرد تا تمام حضار در زمان سخنرانی یا هر اجرای دیگر، تصویر واضحی از سن داشته باشند تا منجر به درک بهتری از مطالب جلسه شود.
به طور کلی برای داشتن جلسه ای با کیفیت و گیرا، طراحی باید به گونه ای باشد که فضایی اعتماد بخش و صمیمی فراهم آید.
سخن آخر
قیمت طراحی سالن کنفرانس بستگی به عوامل بسیاری دارد که مهمترین آنها می تواند متراژ سالن و سبک طراحی و متریال های مصرفی باشد.
در نتیجه برای اطلاع دقیق از هزینه ها با سازنده میز کنفرانس تماس بگیرید تا تیم آدینا شما را راهنمایی کنند و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
گروه تولیدی و صنعتی آدینا به عنوان یکی از بزرگترین و به روز ترین مجموعه های صنعتی کشور در حوزه دکوراسیون اداری ، دکوراسیون سالن همایش و کنفرانس ، تولید انواع میز اداری، میز کنفرانس و پارتیشن، تولید مبلمان اداری و صندلی های آمفی تئاتر، سینمایی و همایش و دارای نشان استاندارد با سالها تجربه در زمینه تولید و طراحی محصولات آماده همکاری و خدمت رسانی می باشد.
شرکت آدینا تنها شرکت مبلمان در غرب تهران با سال ها تجربه در زمینه طراحی و دکوراسیون اداری تمام تلاش خود را می کند تا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و متناسب با استاندارهای طبی و سلامت، فضایی را طراحی کند تا در محیط اداری خود لذت ببرید.
لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید...
برای طراحی با کارشناسان مبلمان اداری آدینا تماس بگیرید.
آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما
لطفا با کارشناسان ما در بخش فروش با شماره های زیر در ارتباط باشید...
02144620089 02144620087 02144620086 09384993620
اصول طراحی سالن کنفرانس و همایش
امروزه سالن های کنفرانس از ظاهر سنتی خود خارج شده اند و به سمت کانسپتی مدرن و جذاب روی آورده اند.
سالن های کنفرانس و اجتماعات از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که جلسات و سمینارهایی در این مکان برگزار می شود و معمولا افراد مهمی در آن حاضر می شوند.
به طور کلی در دکوراسیون داخلی چنین سالن هایی علاوه بر مسائل زیبایی شناختی معماری، موارد فنی، باید استانداردها و ضوابط بسیاری مورد توجه قرار گیرد.
نکته مهم دیگر حل کردن روابط پیچیده و مسیر ها در پلان و محل استقرار مخاطبان است، زیرا هدف نهایی از ایجاد چنین فضایی ارائه خدمات به حضار و علاقه مندان می باشد.
امروز بچه های تحریریه " شرکت مبلمان اداری آدینا " تصمیم دارند تا با شما خوانندگان صمیمی در مورد موضوع طراحی سالن کنفرانس مواردی را به اشتراک بگذارند.
بیشتر بخوانید: " راهنمای خرید انواع صندلی اداری/ بخش دو؛ صندلی کنفرانس "
در دکوراسیون و طراحی سالن های کنفرانس و همایش علاوه بر مسائل زیبایی سازه و معماری دکوراسیون، مبلمان اداری موارد فنی و استاندارهای بسیاری نیز در خصوص جانمایی میز کنفرانس ، تجهیزات سیستم های صوتی و تصویری، نورپردازی مناسب، سن نمایش سالن، کیفیت و ارگونومی صندلی ها، کفپوش و پوشش دکوراتیو دیوار و آکوستیک حرفه ای سالن و ... باید مد نظر قرار گیرد.
سالن کنفرانس یا اتاق کنفرانس مکانی است که گروهی از افراد با یکدیگر موضوعی را شروع به گفتگو و بحث می نمایند تا تصمیمات مهمی بگیرند که اگر به خوبی برنامه ریزی نشود ، تأثیر عمده ای را به همراه خواهد داشت.
بنابراین طراحی اتاق کنفرانس یا طراحی سالن کنفرانس و ساخت سالن کنفرانس و میز کنفرانس و سالن اجتماعات باید شامل مواردی باشد که ذهنیت کاملاً شفافی را برای افراد سخنران به ارمغان آورد و به آنها کمک کند تا بدون هیچ گونه حواس پرتی بتوانند نظر خود را راجع به موضوع مورد بحث ارائه دهند.
بگذارید برخی از تکنیک های معماری که در طراحی سالن کنفرانس استفاده می شود ، به شما ارائه دهیم.
مشاوره برای طراحی سالن کنفرانس
اولین گام در طراحی سالن کنفرانس و طراحی سالن همایش مشاوره با کارفرما است.
بیشتر بخوانید " بایدها و نبایدها در طراحی اتاق کنفرانس "
در این گام کاربری، قابلیت ها و امکانات و توقعات مد نظر کارفرما از سالن طی جلسات مشاوره مشخص می شوند. عموما این جلسات مشاوره همراه با بازدید از محل ساختمان پروژه توسط کارشناسان ،به منظور مستند سازی وضعیت موجود است.
در همین مراحل اولیه کارشناسان اقدام به انجام برآورد اولیه در دو بخش الکتریکال و معماری می نمایند.
این برآوردها در قالب طرحی پیشنهادی به کارفرما ارائه خواهد شد.
طرحی که شامل اطلاعات فنی، لیست قیمت و تجهیزات و متریال مورد نیاز کار است.
بیشتر بخوانید : انواع پارتیشن دو جداره اداری
طرح پیشنهادی مبنایی برای جلسات بعدی است تا طرحها تکمیل و مقدمات طراحی سالن کنفرانس یا همایش محقق گردد.
پس از تایید طرح های اولیه نوبت به تهیه نقشه های سالن می رسد.
نقشه هایی که شامل پلان، مقاطع طولی – عرضی و چیدمان فضا است.
وظیفه انجام این بخش از طراحی سالن کنفرانس بر عهده تیم های معماری خواهد بود.
ابعاد سالن کنفرانس
ابعاد و شکل سالن، در طراحی سالن کنفرانس اهمیت ویژهای دارد.
این ابعاد، به موارد زیادی از جمله تعداد مخاطبان، اندازه صندلی ها، خطوط دید حضار، عرض راهروها و تعداد ردیف های سالن بستگی دارد.
بیشتر بخوانید " ست میز مدیریت و کنفرانس "
در سالن های کوچک، که صرفا برای سخنرانی مورد استفاده قرار می گیرند با ظرفیت حداکثر ۸۰ نفر، سالن های با کف مسطح مطلوب تر است.
اما در سالن های بزرگ به دلیل ظرفیت بالای سالن، دید بهتر مخاطبان نسبت به سن و کارکردهای دیگر سالن، از سطوح شیبدار یا پلکانی استفاده می شود.
ورودی و خروجی سالن کنفرانس
ابتدایی ترین نقطه ورود به سالن کنفرانس ورودی هاست.
بنابراین از اهمیت ویژهای برخوردار می باشد. در این بخش از طراحی سالن کنفرانس تنها به ذکر نکاتی کوتاه درباره ورودی و خروجی سالن بسنده می کنیم.
- با هدف جلوگیری از تجمع بیش از حد افراد، چند ورودی و خروجی برای سالن در نظر بگیرید.
- ورودی و خروجی سالن کنفرانس باید برای حضار داخل سالن، قابل رویت باشد.
- حتی الامکان از ورودی و خروجی جداگانه برای سالن کنفرانس استفاده کنید.
- حداقل عرض درب های ورودی سالن باید با نصف مجموع دربهای خروجی برابر باشد.
- عرض لازم برای درب های سالن به ازای هر ۱۰۰ نفر، حدود ۸۵ سانتی متر است.
- محل ورودی سالن را طوری در نظر بگیرید که بتوانید در زمان تجمع بیش از افراد یا وقوع حوادث غیر مترقبه، به عنوان خروجی اضطراری از آن ها استفاده کنید.
برای مطالعه بیشتر شما :میز کنفرانس بزرگ، نحوه خرید و انتخاب میز کنفرانس با ابعاد بزرگ
بیشتر بخوانید : آشنایی با انواع میز مدیریت آدینا
سالن پذیرش
قسمت بعدی، سالن پذیرش یا انتظار می باشد.
در سالن های انتظار مقدار فضایی که برای هر ۶ نفر در نظر گرفته می شود یک متر مربع است بنابراین به ازای هر ۳۰۰ نفر ۵۰ متر مربع فضا نیاز داریم اما در این حالت افراد، فضای بسیار کمی خواهند داشت به همین دلیل برای راحتی حضار، به ازای هر ۶ نفر ۳ متر مربع در نظر می گیریم که با این حساب برای ۳۰۰ نفر به ۱۵۰ متر مربع فضا نیاز دارید.
بیشتر بخوانید " توصیه هایی برای داشتن اتاق کنفرانس بهتر "
انتخاب کفپوش و دیوارپوش مناسب
همانطور که در بالا اشاره شد انتخاب نوع کفپوش و دیوار پوش ها نیز از دغدغه های طراحی هر سالن به شمار می رود که علاوه بر آکوستیک بودن باید داری ویژگی زیبایی شناسی بصری باشند تا نمای سالن را شیک تر جلوه دهند.
برای این منظور در کف توصیه می شود از موکت های ساده با طرح های هندسی استفاده شود.
کارکرد اصلی کفپوش و دیوارپوش های آکوستیک، جلوگیری از ورود اصوات مزاحم و مانع خروج صدا از داخل سالن و به طور کلی جذب صداهای مزاحم است.
در گذشته بخش اعظم این دیوارپوش ها را پشم شیشه تشکیل می داد ولی امروزه به دلیل چگالی پایین، سرطان زا بودن و اینکه این ماده در طولانی مدت از بین می رود از این ماده استفاده نمی شود.
مادهای که امروزه برای ساخت دیوارپوش های آکوستیک به کار گرفته می شود پشم سنگ، با چگالی ۵۰ و ضخامت یک اینچ می باشد.
برای نصب عایق ها، ابتدا با استفاده از سیم بندی و توری سطح زیرین سقف مهار می شود.
در مرحله دوم عایق ها نصب می شوند و در مرحله سوم با استفاده از پارچه های نمگریز و محافظ، از ریزش پشم سنگ جلوگیری می شود.
بیشتر بخوانید " خرید میز کنفرانس "
ابعاد سالن کنفرانس، در اجرای سیستم های آکوستیکی موثر است.
به عنوان مثال در سالنهایی با ابعاد کمتر از ۳۰۰ متر مربع، نیازی به اجرای فرآیندهای خاص آکوستیک نیست.
اما با افزایش ابعاد سالن کنفرانس، باید برای بهبود کیفیت صدا، از سطوح محدب و نامنظم برای انتشار بهتر صدا استفاده کرد.
برای انعکاس بهتر صدا می توانید ارتفاع سقف را بیشتر کنید.
علاوه بر ارتفاع سقف، مسئله دیگری که می توان برای بهتر شدن صدا از آن استفاده کرد صندلی ها هستند.
در حالتی که مخاطبان روی صندلی نشسته اند جاذب صدا هستند پس باید جنس صندلی ها، جاذب صدا باشد تا خالی بودن آن ها تاثیری در کیفیت صدا نداشته باشد.
برای به دست آوردن نتیجه بهتر، می توانید صندلی های طرفین و انتهای سالن را به میزان یک متر و صندلی های گوشه های سالن را یک و نیم متر از دیوار فاصله بدهید.
نکته مهم دیگر اینکه حتی الامکان به دلیل جلوگیری از مشکلات آکوستیکی از به کارگیری سطوح مقعر و گنبدی شکل خودداری کنید.
یک سالن آکوستیک استاندارد، باید دارای شدت صدای مساوی با تعداد انعکاس طبیعی باشد.
با استفاده از مواد جاذب صوت، ایجاد شکستگی در دیوار و ایجاد شیب در سقف و کف میتوان یک سالن کنفرانس آکوستیک استاندارد ایجاد کرد.
بیشتر بخوانید " آیا میز کنفرانس شیشهای مناسب سازمانها و ادارات است؟ "
تاثیر صدا در سالن های کنفرانس و همایش
صدا یکی از مهم ترین بخش های تجهیز سالن همایش و کنفرانس است.
بسیاری از مردم با این ایده که صدا با کیفیت بالا چیزی است که فقط شنوندگان و دیگر افراد با استعداد خاص می توانند بشنوند.
در حقیقت صدا مسلما محرک هایی است که ما طراحی کرده ایم تا بیشتر تحت تاثیر رویدادها قرار بگیریم.
سیستم های صدا از میکروفن های مخصوص در فضای بزرگ کنفرانس گرفته تا بلندگوها باید به در محل کنترل و بهبود رویداد قرار بگیرند.
مقدار پخش صدا نباید به اندازه ای آزاردهنده باشد و باید از سیستم های نویزگیر برای گرفتن صداهای مزاحم یا آکوستیک کردن محیط نیز استفاده کرد.
انتخاب مناسب میز کنفرانس
سبک کلی و ظاهر اتاق کنفرانس شما کاملاً به میز کنفرانس شما بستگی دارد. فاکتورهای مختلفی وجود دارد که میز کنفرانس کلاسیک بر اساس آن اندازه گیری می شود ، از جمله اندازه اتاق کنفرانس ، شکل میز کنفرانس ، قیمت میز کنفرانس.
از انواع مبل اداری آدینا دیدن کنید.
میزهای کنفرانس بسیار متنوع بوده که انتخاب آن برای سالن کنفرانس شما بسیار سخت می شود.
طراحی میز همایش یا میز کنفرانس بزرگ بر پایه مواردی مختلف می باشد.
پس از انتخاب طرح ، مرحله بعدی انتخاب رنگ است.
می توانید یک میز کنفرانس گرد را با رنگ تیره یا یک میز کنفرانس شیشه ای انتخاب کنید.
بیشتر بخوانید " 6 عامل مهم در طراحی اتاق کنفرانس و میز اداری کنفرانس "
اگر اتاق کنفرانس شما به اندازه کافی بزرگ نباشد ، ما ترجیح می دهم میز کنفرانس با رنگ روشن را انتخاب کنید.
فضاهای خدماتی
در مورد فضاهای خدماتی که در سالن انتظار قرار دارد تنها به ذکر یک نکته بسنده می کنیم که سرویس های بهداشتی باید به راحتی در دسترس باشد و در عین حال نباید در معرض دید باشند.
چیدمان صندلی
در نحوه چیدمان صندلیها دو عامل تعیین کننده اعم از اندازه صندلی ها و ایجاد فاصله بین ردیف ها برای عبور و مرور حضار وجود دارد.
نکته بسیار مهم در زمینه چیدمان صندلی ها این است که فاصله بین ردیف ها از ابتدا تا انتها باید به یک اندازه باشد.
بهتر است برای راحتی و توجه هرچه بیشتر حضار، بین ردیف های صندلی اختلاف ارتفاع کافی را در نظر بگیرید. البته رعایت این مسئله، به نوع و ابعاد صندلی نیز بستگی دارد.
مسئله بعدی راجع به چیدمان صندلی ها و دید استاندارد تماشاگران در سالن های شیبدار می باشد.
زاویه دید استاندارد مخاطبان در حالتی که سر و گردن ثابت بوده و تنها چشم ها به صورت جزئی حرکت می کنند باید حدود ۳۰ درجه باشد.
زاویه دید مناسب، در حالتی که سر و چشم هر دو به صورت جزئی درحرکتند حدود ۶۰ درجه است.
برای ادراک کامل بدون حرکت سر باید زاویه دید ۱۱۰ درجه باشد.
بیشتر بخوانید " چیدمان دکوراسیون اتاق کنفرانس "
فضای استراحت در سالن کنفرانس و همایش
این بخش عموما در سالن هایی تعبیه می شود که نفرات بین اجراها یا سخنرانی ها نیازمند استراحت یا ریلکس نمودن هستند.
نورپردازی سالن کنفرانس و همایش
نکته مهم دیگر مقوله نورپردازی است که همواره باید به بهترین شکل صورت گیرد تا تمام حضار در زمان سخنرانی یا هر اجرای دیگر، تصویر واضحی از سن داشته باشند تا منجر به درک بهتری از مطالب جلسه شود.
به طور کلی برای داشتن جلسه ای با کیفیت و گیرا، طراحی باید به گونه ای باشد که فضایی اعتماد بخش و صمیمی فراهم آید.
سخن آخر
قیمت طراحی سالن کنفرانس بستگی به عوامل بسیاری دارد که مهمترین آنها می تواند متراژ سالن و سبک طراحی و متریال های مصرفی باشد.
در نتیجه برای اطلاع دقیق از هزینه ها با سازنده میز کنفرانس تماس بگیرید تا تیم آدینا شما را راهنمایی کنند و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
گروه تولیدی و صنعتی آدینا به عنوان یکی از بزرگترین و به روز ترین مجموعه های صنعتی کشور در حوزه دکوراسیون اداری ، دکوراسیون سالن همایش و کنفرانس ، تولید انواع میز اداری، میز کنفرانس و پارتیشن، تولید مبلمان اداری و صندلی های آمفی تئاتر، سینمایی و همایش و دارای نشان استاندارد با سالها تجربه در زمینه تولید و طراحی محصولات آماده همکاری و خدمت رسانی می باشد.
شرکت آدینا تنها شرکت مبلمان در غرب تهران با سال ها تجربه در زمینه طراحی و دکوراسیون اداری تمام تلاش خود را می کند تا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و متناسب با استاندارهای طبی و سلامت، فضایی را طراحی کند تا در محیط اداری خود لذت ببرید.
لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید...
برای طراحی با کارشناسان مبلمان اداری آدینا تماس بگیرید.
آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما
لطفا با کارشناسان ما در بخش فروش با شماره های زیر در ارتباط باشید...
02144620089 02144620087 02144620086 09384993620
- ۹۹/۰۴/۱۶